معرفی وبلاگ
خداوندا؛ ميخواهم هماني شوم كه تو خواهي / نه هماني كه شوي برايم و من ميخواهم ! / خواهان آنم كه شوم برايت و تو خواهي / خواست من همان شود كه تو ميخواهي............................. *************************** منم آن شاعر تواب كه در آخر عمر / روي قله ي پر از قافيه ها / و تو مسجدي پر از خاطره ها / گاهي سجده و گاهي يه نيم نگاه / و بدنبال پر از حساي خوب / با لغاتي كه نشان دهد يادي به اوست / بنويسم شعري نو رو چكنويس / تا خدا گويد : تو اي بنده من / تو در اين جاي قدمگاه / فقط از ما بنويس ( تنظيم: داريوش دوسراني )
دسته
محرم و صفر
ادبستان
معلم و آموزه هایش
نماز ستون دین
رایانه، موبایل و فنی
حرفهای دین 2
حرفهای دین 1
هنر زنان ایرانی
پزشکی و سنتی
خبر و ورزش
از هر دری سخنی
لینکستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 176129
تعداد نوشته ها : 143
تعداد نظرات : 163
Rss
طراح قالب



بسمه تعالی

 

بنام خداوندی که قلب ما انسانها را

فقط به خاطرِ خوبی و مهربانی آفرید

 

ییاییم همگی با هم، کسی را که فقط بخاطر خوبی هایمان؛ ما را می خواهد او را نخواهیم، بلکه کسی را بخواهیم که علاوه بر آن؛ از بدی هایمان نیز می گذرد، همچون خداوند بخشاینده و مهربان؛ که همیشه از او درخواست نموده ایم و تمنا کرده ایم، تا ما را در دریایِ زلالِ مهربانیهایِ خویش، قرار داده و از سر تقصیرات ما در هر لحظه می گذرد.

یاران دل؛ علاوه بر گذشت کردن از بدیهای دیگران، بیاییم خوبی هایمان را نیز برای همدیگر بخواهیم و ای کاش کسانی بجای نصیحت به دیگران که گویی در آن حالت، خود به نصیحت دیگران احتیاج ندارند و یا اینکه دیده شده است به مخاطبان خود نظراتشان را بشدتِ تمایل گونه ای تحمیل کنند و بر سر آنان بکوبند، در عمل می آمدند خوبیهای خود را با هم و دور از غم، تقسیم می کردند و از اثرات آن نیز نصیب اطرافیان محاطی در مکانی که بسر می برد و حتی چون جاذبه به دور دسترین انسانهایی که در دیگر نقاط دنیا می باشند و دسترسی ندارند تأثیر مطلوبی پیدا می کرد، تا  آشوبِ بهتانُ و تهمت، در دنیای فانی و زود گذرشان؛ به هیچ طریقی ورود نمی کرد و تمام مردم روی زمین نیز از آنان درس انسانیت را می آموختند و بیش از حالا امیدوارتر می گشتند.

پس عمیقا" و قلبا" ییاییم تا همگی با هم؛ کسی را که فقط بخاطر خوبی هایمان، ما را می خواهد او را نخواهیم؛ بلکه کسی را بخواهیم که علاوه بر آن، از بدی هایمان نیز می گذرد.

مهربانی را میان خود تقسیم کنید تا همیشه شاد بمانید، زیرا شاد زیستن حق همه انسانها بر روی زمین است. شادی نمادی از زیستن آگاهانه است و نمایشی از سپاسگزاری در برابر پروردگار همة عالم در کائنات هستی و ما در حقیقت وارث این تفکریم.

شاد باشید و شاد زندگی کنید، که شاد بودن همان امتداد خداوندیست و شاد زیستن یک انتخاب است و نه یک اتفاق و یا رویداد که اگر آنرا به کاممان تلخ نکنیم، به طمع چون عسلِ شیرین خواهد بود.

 

خوشا آنروز، که من دلشاد گردم

و از غمهای خود، آزاد گردم

خوشا آنروز، که من غفلت نبینم

و از خوابهای خود، بیدار گردم

سبب گردم، گره از کار گشایم

که من دلها، به خود نزدیک نمایم

ز یاران من باید، یاری ستانم

اگر روزی که در، مشکل بیافتم

و بی تردید همین، مانده برایم

که در دلها فقط، جایی بیابم

 

از گردش ایام نیز، همین دانم

که دانستم، من نادانم

و این است، تمام دانایی من

 

پایدار و موفق باشید

 

متن از: داریو دوسرانی

وبلاگ: http://tavabam.tebyan.net

ایمیل: darioush_13432000@yahoo.com




دسته ها : موضوعات ویژه
يکشنبه 4 7 1395 15:21
X